QQCSKA

Online és offline pedagógiai módszertár. Az oldal tartalma szerzői jogi védelem alatt áll."

Bognár Amália

magyar-történelem szakos tanár

Címkefelhő

SNI csapatverseny - 2015

Feladatsor - 2015

 

"Képes vagyok rá" bejegyzés folytatása...

2015-ös évben helytörténeti ismeretekkel kapcsoltam össze a verseny témáját, így a Rábaköz településeivel ismerkedhettek meg a versenyzők. Címe: "Rábaközi vigadalom".

Remélem, a feladatsoron keresztül felkelthetem e tájegység sokszínűsége iránt azoknak az érdeklődését is, akik nem itt laknak.

 

Feladatok:

 

Asztalszámok és rábaközi tombolatárgyak (perec, mézeskalács, csupor, hímzett kendő) is várták a versenyzőket.



SNI csapatverseny - 2014

Feladatsor - 2014

 

A "Képes vagyok rá!" bejegyzéshez kapcsolódik e poszt is, SNI csapatverseny feladatsorát teszem közzé.

Témája: Abrakadabra varázsiskola!

Feladatok:


 

Ekkor is készültek névkártyák és asztalszámok. A versenyzők kaptak varázssüveget és varázspálcát is.


SNI csapatverseny - 2013

Feladatsor - 2013

 

Ahogy ígértem (lásd. "Képes vagyok rá" bejegyzés), közzéteszem a csapatverseny feladatsorait.

Az első 2013-ból, aminek a témája, Törpöpjünk együtt Aprajafalván!

 

Feladatsor:

 

A versenyzők fogadására készültek névkártyák, asztalszámok és törpsapkák is.

Képes vagyok rá!

Egy verseny az elfogadásért


Ha inkluzívvá és nemcsak integrálóvá akar válni egy intézmény, hosszú utat kell bejárnia. Differenciálhatunk, dolgozhatunk kooperatív munkában, megfelelő módszerekkel, ha a többségi pedagógusok szemléletformálása nem történt meg, csak befogadó és nem elfogadó lesz az intézmény. Úgy gondolom – és ezt tapasztaltam –, hogy az ő hozzáállásuk, gondolat- és érzelmi világuk, elképzelésük határozza meg leginkább azt, hogy egy iskola mikor válik inkluzívvá. Ha ez megtörtént, akkor lehet eredményesen alkalmazni a megfelelő módszereket, eljárásokat az oktatásban, akkor tudjuk a többségi tanulót elfogadóvá nevelni, az SNI gyermeket pedig sikerélményhez juttatni.

A leghatékonyabb programnak az elmúlt három tanévben az integráltan oktatott sajátos nevelési tanulóknak iskolánkban meghirdetett versenyt tartom.

A megmérettetés három részből állt: csapatverseny az integráltan tanuló alsó tagozatos sajátos nevelési igényű gyermekek számára, versmondó verseny a tanulásban akadályozott felső tagozatos diákok számára, valamint egy rajzverseny szintén sajátos nevelési igényű alsó tagozatos tanulók számára. A feladatok összeállításánál az volt a célom, hogy olyanokat válasszak, amelyek ismerősek a rehabilitációs órákról, valamennyi képességterületet érintik, képességeket mérnek, nem lexikális, tantárgyi tudást, és mindezt játékos formában teszik. Ebből kifolyólag azt tartottam fontosnak, hogy megoldásuk közben a gyermekek jól érezzék magukat, csapatban dolgozzanak, élvezzék az együttes tevékenységet, sikerélményük legyen. A verseny lebonyolításában 8. évfolyamos többségi tanulók is részt vettek, a csapatok segítői voltak ők. A csapatok három főből álltak, eredeti elképzelés szerint egy-egy fő 2., 3. 4. évfolyamból. Azokban az integráló intézményekben, ahol nem volt magas az SNI tanulók száma problémát okozott ez az összeállítás. Ezért az évfolyami megkötést megszüntettem, csak a létszám maradt, sőt lehetővé tettem a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségekkel küzdő gyermekek számára, hogy részesei legyenek e játékos vetélkedőnek.

A feladatok egy-egy témát dolgoztak fel, a törpés feladványoktól a honismereti témakörig, a mese világától a Rábaköz megismeréséig. A rendezvény az adott kérdéskör játékos feldolgozását tette lehetővé, amelyek előzetes felkészülést nem igényeltek, sőt a helytörténeti ismeretek bemutatásával tájékozottságuk is nőtt az adott témában.

A versmondó versenyen az elmúlt években Nemes Nagy Ágnes, Weöres Sándor és Romhányi József költeményeit adták elő a versenyzők. A rajzverseny pályamunkáit előzetesen küldték el a jelentkezők, amelyeket szakmai értékelés után a megmérettetés napján kiállítottunk és díjaztunk. A zsűriben egy gyógypedagógus, a versenynek helyet adó iskola intézményegységvezetője, egy többségi tanuló, és egy szakmai vezető foglalt helyet. Ők javították ki a feladatlapokat, hallgatták meg a versmondókat és értékelték a versenyt az eredményhirdetéskor.

 

A következő bejegyzésekben a csapatverseny feladatsorait teszem "közkinccsé".

 

 

Felhasznált irodalom:

Bognár Amália (2014): „Képes vagyok rá” In XVIII. Apáczai-napok, Nemzetközi Tudományos Konferencia Quid est veritas? (Jn 18,38) Teóriák, hipotézisek és az igazság viszonya, Tanulmányfüzet, Győr, p 227-231