Régészkedjünk!


A történelemmel való találkozás első pillanatai fontosak, ezért igyekszem még érdekesebbé tenni ötödikes tanítványaim számára. Fontosnak tartom, hogy az egyes következtetéseket, összefüggéseket, eszközök és kérdések segítségével, a diákok vonják le, találják meg.

A régészet és történelmi források téma feldolgozásához öt tárgyat rejtettem el gipszformában: fillér, legó, csokipapír, csavaralátét, levendulamagocskák

Megfigyelési szempontjaik a következők voltak:

- Mi találtál? Mi lehet a tárgy?

- Milyen anyagból készült? (Milyen anyagokat ismerhettek azok az emberek, akik abban az időben éltek?)

- Milyen az alakja, milyen szerszámok vagy gépek kellettek a gyártásához?

- Mi olvasható le a tárgyról? Van rajta írás?

Csoportban dolgoztak, egy tárgyat kaptak, megbeszélték, hogy a szempontok alapján milyen megfigyeléseket tettek, majd ezt megosztották a többi csoporttal.

Az egyik legizgalmasabb rész a tárgy megkeresése volt.

Mindig sikeresebb a feldolgozás, ha a tanulók tevékenyen vesznek részt benne. :)