Tanuljunk, kódoljunk Ozobottal bármely tanórán!

 

Ozobot egy aprócska robot, amely színkódok alapján közlekedik és közben fényjeleket ad. Útra kel filccel megrajzolt pályán, ujjunkkal előírt útvonalon táblagépen, és kódolhatjuk blokk alapú elemekkel PC-n (hasonlóan a Sratchhez). Ennek alapján elmondható, hogy az óvodáskorú gyermektől a kamaszig, valamennyi életszakaszban használható.

Közeledik a Kódolás hete (2017. okt. 7-22.), ezért keresgélni keztem, hogy lássam, hogyan köthető össze "Ozi" bevetése a különböző témájú tanórákon. A robot szabadon választ irányt a kereszteződéseknél (a megrajzolt pályán), csak akkor nem, ha a megfelelő színkóddal utasítjuk merre menjen.

1. Matematika

Használható szögek megismeréséhez, alkotásához, utat "építhetünk" a matematikai műveletek és az eredmények között.

Ezen a honlapon (http://www.thelearningchambers.com/2016/10/how-to-integrate-ozobots-with-math-part.html) található egy leírás, ahol a vizuális kódolás elemeivel irányították Ozit a koordináta rendszerben.

Adjuk össze a pályán található pozitív és negatív számokat a robot véletlenszerű újtát követve, így lesz játékos a gyakorlás... (http://www.daniellesplace.com/html/fantasy-crafts-activities.html#kingbot)

 

2. Természetismeret

Rajzoljuk le a víz körforgását, vagy a rovar fejlődését és kössük össze a képeket, tervezzünk útvonalat a térképen, kössük össze a tanult helységeket egy kódolt pályával. (http://www.talkinpinata.com/blog/2016/6/5/5-ideas-for-implementing-ozobots)

 

3. Szövegalkotás magyarórán

A robotot összekapcsolhatjuk a sztorikocka adta lehetőségekkel. Dobunk a kockákkal, elhelyezzük őket az előre elkészített fekete pályán, és felrajzoljuk a színkódokat. Alkothatunk olyan pályát is, ahol mi hozzuk létre, a kocka képeit követve, történetünket.

(http://www.zamiastkserowki.edu.pl/2017/03/ozoboty-i-kosci-opowiesci.html)

Ennél még érdekesebb lehet egy ilyen pályán:

A megvalósításról itt részletesebben: https://www.youtube.com/watch?v=IUS2pup12DA&feature=youtu.be

 

Ozit fel is öltöztethetjük papírruhákba (http://www.daniellesplace.com/html/ozobot-crafts-learning-activities.html), vagy 3D nyomtatóval készített "jelmezbe" (https://www.thingiverse.com/thing:1659399).

Legóból építhetünk házakat is az útvonal fölé:

http://www.techagekids.com/2016/02/ozobot-meets-lego-bringing-blocks-to.html

4. Történelem

Tegyünk időrendbe az eseményeket!

Ez működhet csaták, személyek, és a cselekmény sorba rendezésével is.

 

Úgy gondolom, hogy Ozi bevetésének a tanórákon csak a képzelet szabhat határt...