Tanulás közben alkotni, játék közben tanulni?

A 8. évfolyamosokkal az irodalomtörténet korszakait, stílusirányzatait néztük át lapozgató, gondolattérképek készítésével (lásd. Lapozgató készítése című bejegyzés). Miután a "felvilágosodás" irányzatát megismertük, úgy gondoltam, hogy rendszerezni kellene a tanultakat, de nem szerettem volna hagyományos módszerrel, ezért memóriajátékot készítettünk a bemutatott ötletadó társasjáték mintájára.

A memóriajáték ötletét a Brainbox - A világ országai kvízjáték adta.

A játék szabályai:

"A mindössze 10 perces játék során kártyát kell húzni a dobozból, és rövid ideig memorizálni. Kinek a legjobb az emlékezőtehetsége? Aki a legtöbb kérdésre tudja a választ, megtarthatja az adott kártyát, és a következő játékos húz. A játékkal nem csak a memória fejlődik, de rengeteg érdekes adatot lehet vele megjegyezni." forrás: http://bit.ly/1UC4vxA

Bevittem az eredeti játékot és páros munkában kipróbáltuk, megismertük a kártyák felépítését, a kérdések stílusát, irányultságát. Miután mindenki kiválasztotta, hogy mit szeretne bemutatni játéklapján, elkezdődött a tervezés szakasza.

 

 

Szempontok:

1. Meglévő ismereteid tükrében válassz egy korszakot, stílusirányzatot vagy egy költőt, írót, akiről információkat osztasz meg kártyádon. (előlap)

2. A kártya  tartalmazzon képi és szöveges információt!

3. A lap másik oldalára (hátlap) fogalmazz meg hat kérdést az elkészített előlaphoz kapcsolódóan.

4. Légy kreatív!

 

Vajon mit ábrázol a rejtvény, ha Balassi Bálint költészetére gondolunk?

 

Mit fejez ki az irodalom?

 

A végeredmény:

 

Tartósságát laminálással biztosíthatjuk. Indulhat a játék!

 

A játék menete:

1. Húzz egy kártyát a pakliból, és memorizáld a látottakat 20 másodpercig!

2. Ezután dobj a dobókockával!

3. Amelyik számot dobtad, arra a kérdésre kell válaszolnod, ezt játékostársad olvassa fel neked.

4. Ha jól válaszoltál tied a kártya, az nyer, aki minél több lapot gyűjt!

 

A játék bármilyen témával kapcsolatban elkészíthető!