LEGO társasjáték, Scratch és történelem

 

A legót mindenki szereti... Nagyon sok képességet, készséget fejleszt. Arra gondoltam, hogy az idei Kódolás hetén (2017. okt. 7-22.) társasjátékot építünk tanítványaimmal legóból, a bábukat pedig a Scratch nyomtatott elemeivel irányítjuk, sőt ezt még a történelemmel is összekapcsoljuk.

Elképzelésem szerint:

1. Megépítjük a pályát.

(persze a gyerekek sokkal fantáziadúsabb legóterepet alkotnának, ez az én kezdetleges próbálkozásom)

2. Megbeszéljük a szabályokat + próbajáték

pl.

-A legnagyobb számot gurító diák kezdi a játékot
-A kezdő játékos még egyszer dob, ahányat dob annyit léphet <ezt már a Scratch elemeivel kell programoznia (irányok, lépésszám)>
A nyomtatott elemek változtatható adatai papírcetlikkel helyettesíthetők, illetve kinyomtathatók úgy, hogy ezek nem láthatók, és akkor filccel ráírható az aktuális adat, ami utána törölhető is)
-Ha valaki eléri a kincset, akkor válaszolnia kell egy (vagy több) kérdésre, ha helyes a válasz elveheti, ha nem, otthagyja (mondanivalóját is programoznia kell)
-Minden egyes kincs megszerzésekor el kell azt juttatni a ládába, amit a kincs megszerzése után azonnal meg kell tennie (parancssor létrehozása)
-Ha hibás a parancssor, kimarad egy körből
- stb...
Ez bármelyik tanórán működhet, hisz olyan kérdést teszünk fel a játék során, amilyet akarunk, kombinálhatjuk is a különböző tanórákhoz kapcsolódó ismereteket.
Ezen a honlapon (http://littlebinsforlittlehands.com/lego-computer-coding-stem-activities-for-kids/) találtam a következő ötletet: LEGO + ASCII, azaz a bináris számokkal kódolt betűket legóból is kirakhatjuk.
1 = fehér LEGO 0= piros LEGO
Vajon mit kódoltam a fenti képen? ;)
Ha nincs lehetőségünk az online kódolásra, akkor megoldhatjuk ezt offline is, bármilyen tanórán.
Kódolás hetéhez a következő oldalon lehet csatlakozni: http://codeweek.eu/