QQCSKA

Online és offline pedagógiai módszertár. Az oldal tartalma szerzői jogi védelem alatt áll."

Bognár Amália

magyar-történelem szakos tanár

Címkefelhő

Kódolás hete - kreativitás

Kódolás hete - kreativitás

 

Nagyon jó megtapasztalni azt, amikor a tanuló az előkészítő óra után maga kezd el gondolkodni az adott ötlet továbbfejlesztésén.

Ma az egyik 7. osztályban, amelyben többségében fiúk vannak, az egyik páros (pármunkában dolgoztak) legóelemekből gyártotta le a történet szereplőit. Én csak papírelemekben gondolkodtam, igaz beszéltünk a legóról egy másik feladat kapcsán, de ez az ötlet nagyon megtetszett.

A másik öröm egy ilyen feladat során az, amikor látom, hogy a túlkoros fiúk rajzolnak, pályát építenek, Ozobottal tesztelik, hogy elképzelésük működik-e, és emellett kiderül az is, hogy kreatívak. Történetükben egy autóutat építettek ki jelzőlámpával, és ahogy kell a robotot lelassították a lámpa előtt, megállították 3 másodpercre, majd az indulás után felgyorsították. Mivel a vezetés érdekli őket ezt próbálták ábrázolni, "kijátszani" magukból.

A harmadik meglepetést több páros témája okozta, megkérdezték, hogy lehet-e a történetben drog. Megkérdeztem, hogy miért szükséges ez, elmesélték, többször is beszélgettek erről egymással. Elmondták azt is, hogy a történetből kiderül majd, hogy a drog nem jó és nem vezet sehova. Kíváncsian várom, hogy hogyan állítják össze a végleges cselekményt.

A lányok sem tétlenkedtek, Ozinának kutyafüleket készítettek.

A mai nap is előkerültek a micro:bitek informatikaórán Kemenesi Ágoston kollégám jóvoltából, ami nagy tetszést aratott.

Kónya Tamásné, Ibolya kolléganőm pedig matematikaórán kódolt a képen látható módon, illetve a Kódolj mindennap! játékfelhívás feladatainak megoldásában segített a diákoknak.

https://youtu.be/YxcjzZXpT4I

Szóval kódolni jó! :) ...és több szempontból hasznos...

Elindult a Kódolás hete

Elindult a Kódolás hete!

 

Reggel a folyosón ez a felhívás várta a diákokat:

Előzmények:

- szeretnénk minél több diákot bevonni az algoritmizálás "rejtelmeibe" tanórán kívül is, ezért a felső tagozatosokat játékra invitáltuk

- a győri Mineshow-on mi is sorba álltunk a videósok aláírásáért, mivel arra gondoltunk, jó lesz nyereménynek

- szeretném, ha a tanulók agyalnának, gondolkodnának és mindezt játéknak éreznék

Ezen a oldalon https://www.sciencekiddo.com/teach-kids-binary/ találtam egy a bináris számrendszerrel kapcsolatos feladatot, amelynek a lényege a következő:

Ezt a feladványt kell megoldaniuk:

Informatikaórán micro:bitekkel dolgoztak, magyarórán pedig elkezdtük Ozi és Ozina (két Ozobot) pályájának megépítését. A meseszereplőket színeztük, vágtuk, közben az elképzelt történeteket elmeséltük egymásnak.

https://youtu.be/i-9FXYTqidA

A tervezés időszaka alatt tapasztalható, hogy a szövegalkotás nem olyan egyszerű dolog, azonban abban biztos vagyok, hogy a fejlődés "kézzel fogható" lesz.

 

 

 

 

 

 

Kódolás hete - 2016

Kódolás hetéről készült egy rövid beszámoló Padlet (digitális faliújság - https://padlet.com/) segítségével.

Beszámoló elérhetősége:

https://padlet.com/amalia_bognar/m9ls5pp48ty5

Részletesebb leírás elérhető http://www.tani-tani.info/programozas_dramatizalassal oldalon.