Eszköz a tanulói önértékeléshez

 

A helyes önértékelés kialakítása nem egyszerű nevelési feladat. Nem könnyű a számtalan döntési, irányítási helyzet mellett erre is rendszeresen figyelni a tanórákon. Ennek megoldására kerestem lehetséges ötleteket, eközben találtam rá erre az oldalra:

http://ateacherswonderland.blogspot.hu/2012/09/evaluations.html?m=1

Az itt található eszközt azonban saját elképzelésemre formáltam.

A diákok nagy része nem meri bevallani, ha valamit nem értett meg, vagy csendben, szorongva próbálja megoldani a kitűzött feladatot, vagy magatartásával jelez, vagy padtárástól várja a megoldást, segítséget. A pedagógus akármennyire tapasztalt, vagy jó megfigyelő, nem mindig tud minden ilyen helyzetet megoldani, hisz vagy a magatartási problémával foglalkozik, hisz az a legzavaróbb, vagy a sajátos nevelési igényű gyermekekhez fordul megsegítés céljából.

Az általam elkészített jelzőkorongok erre a problémára adhatnak praktikus megoldást.

JELZŐKORONGOK:

5 eltérő színű korong, 5 szint, 5 önértékelési lehetőség

1:

2:

3:

4:

5: ... és igen, a feladat megértése és megoldása mellett fő cél az is, hogy elfogadjuk a másikat, és segítsünk, ha tudunk... :)

A korongokat lamináltam és kulcstartókarikával kapcsolatam össze.

Nagyon várom, hogy szeptemberben, már erre építve dolgozhassak. A tapasztalatokról beszámolok.