QQCSKA

Online és offline pedagógiai módszertár. Az oldal tartalma szerzői jogi védelem alatt áll."

Bognár Amália

magyar-történelem szakos tanár

Címkefelhő

3D animáció készítése

3D animáció készítése

 

Digitális történetmesélés 3D-ben, androidos (is) applikáció: https://toontastic.withgoogle.com/.

Elég nagy helyet foglal, ha letöltjük, de megéri, regisztrációt nem igényel, ingyenes és OFFLINE is működik.

Igen látványos felület, ahol megtervezhetjük karaktereinket, saját arcunkat is befotózhatjuk és összeilleszthetjük a kiválasztott szereplő testével. Különböző 3D hátterek közül választhatunk, a szereplő mozgatásával, narratíva felvételével áll össze történetünk, amit a végén le is menthetünk.

Nemcsak saját fantáziánk által létrehozott eseménysort hozhatunk létre, hanem életrajzokat, történelmi eseményeket, különböző természettudományos megfigyeléseket is ábrázolhatunk.

Egy videó is a rendelkezésünkre áll, amely bemutatja működését (angol nyelven):

https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=QEcbO8Z3yiA

 

(kép forrása: https://toontastic.withgoogle.com/)

 


Csetszoba együttműködéshez

Csetszoba együttműködéshez

 

Több megoldás is létezik már ehhez, most itt egy újabb: https://palms.polyu.edu.hk:8448/

Bárki létrehozhat egy csetszobát pillanatok alatt.

A névadás után egy leírást kapcsolhatunk a felülethez. Érdemes bejelölni a "jelszó" és a "keresés elkerülése" funkciót, hisz így tényleg csak azok fogják megtalálni és elérni beszélgetésünk színterét, akik a jelszót ismerik, illetve így még a keresés eredményei között is rejtve maradunk.

Ha kipipáljuk a beállításnál az "adminisztrátori funkciót", akkor lehetővé válik a tagok némítása, eltávolítása, valamint statisztikai adatokat (név, aktivitás) kaphatunk, és törölni is tudjuk a szobát.

Rajzolhatunk is, amelyet megjeleníthetünk az adott beszélgetésben.

 

Mire jó?

- azonnali interakció

- érvelés

- tanórán kívüli közös megoldások keresése

- tanórán kérdések összegyűjtése

- közös gondolkodás feljegyzése csoportmunka során (ez amúgy is nehezen követhető, itt írásos nyoma marad, így könnyebben értékelhető)

Fontos!

Szabályok rögzítése: internetbiztonság, helyesírás, szóhasználat.

 

Virtuális matematika 2.

Virtuális matematika 2.

 

A matematika gyakorlása, a hozzákapcsolódó készségek fejlesztése megoldható a következő weboldal segítségével:

http://toytheater.com/

Alsó tagozatos gyermekeknek ajánlják, emellett rehabilitációs órákon is nagy segítség lehet a gyógypedagógus számára. Tanóra végén játékos gyakorlásként alkalmazható, igazából virtuális manipulálás.

Az egyik kedvencem a 10-es számrendszer gyakorlását teszi lehetővé. A terepen van egy traktor, aminek össze kell gyűjtenie a megjelent növényeket. A játékosnak ki kell választania azt a számot, ami megmutatja, hány darab növény van a pályán.

Tükrözés, forgatás az időmérés is egy könnyen kezelhető felületen jelenik meg.

Digitális tangram mellett klasszikus játékok, mint a sakk és a dáma is kipróbálható.

Jó gyakorlást!

 

Digitális Témahét - 2018 - Tippek

Digitális Témahét - 2018 - Tipp 4.

 

A tanulási stratégiák kialakítása, a folyamatos visszajelzés biztosítása nem egyszerű feladat.

A következő oldal ebben próbál segíteni: https://www.sowntogrow.com/. Ez egy digitális nyomonkövető rendszer.

CÉLOK MEGHATÁROZÁSA - NYOMONKÖVETÉS - VISSZACSATOLÁS

A diákok is beállíthatják céljaikat, a pedagógusok pedig támogathatják ebben őket.

A következőkben bemutatom, hogy hogyan működik ez:

1. A tanár beállít egy rövid tanulási ciklust (dátummal), amelyekhez feladatokat rendel, adhat hozzá pontszámot is, de beállíthatja úgyis, hogy csak a feladat elvégzését kell jelezni. Tanulási stratégiákat ír elő, amiből a tanuló választhatnak. A ciklushoz jelszót rendel, amellyel a diákok csatlakozni tudnak hozzá. A pedagógus hallgatói nézetben is megtekintheti a felületet.

2. Ezután a diákok is belépnek ebbe tanulási platformba és első lépésként bejelölhetik, hogy hogyan érzik magukat a projekt elején. (smileval)

3. A tanulók saját célokat is írhatnak. pl. az adott feladatnál mi az, amit teljesíteni szeretnének.

4. Ha megoldották a feladatokat, jelzik a rendszerben. Minden feladatnál visszajelezhetnek smile-val és szövegesen is.

5. A ciklus végén is reflektálhatnak tevékenységükre.

6. A tanár nyomonkövetheti a pontszámokat, és hozzászólásokban visszajelezhet, bátoríthatja tanítványait.

7. Google osztályteremmel összekapcsolható ez a felület.

Fontosnak tartom, hogy a diákok érdekeltek legyenek saját tanulási folyamataikban, nyomon kövessék saját fejlődésüket... Tudom, tudom a magyar oktatásnak ehhez még sokat kell alakulnia, hogy ez is beleférjen... DE nem ez lenne az egyik legfontosabb elem? Hiszen folyamatosan az élethosszig tanulásról beszélünk, de ennek feltételeit ki is kellene alakítanunk. Ennek kapcsán eszembe jutott Summerhill... tanulás? tér? Ismeritek?

(a kérdéseim csak költői kérdések, nem várok válaszokat, csak gondolatébresztőnek szántam)