Digitális Témahét - 2018 - Tipp 4.

 

A tanulási stratégiák kialakítása, a folyamatos visszajelzés biztosítása nem egyszerű feladat.

A következő oldal ebben próbál segíteni: https://www.sowntogrow.com/. Ez egy digitális nyomonkövető rendszer.

CÉLOK MEGHATÁROZÁSA - NYOMONKÖVETÉS - VISSZACSATOLÁS

A diákok is beállíthatják céljaikat, a pedagógusok pedig támogathatják ebben őket.

A következőkben bemutatom, hogy hogyan működik ez:

1. A tanár beállít egy rövid tanulási ciklust (dátummal), amelyekhez feladatokat rendel, adhat hozzá pontszámot is, de beállíthatja úgyis, hogy csak a feladat elvégzését kell jelezni. Tanulási stratégiákat ír elő, amiből a tanuló választhatnak. A ciklushoz jelszót rendel, amellyel a diákok csatlakozni tudnak hozzá. A pedagógus hallgatói nézetben is megtekintheti a felületet.

2. Ezután a diákok is belépnek ebbe tanulási platformba és első lépésként bejelölhetik, hogy hogyan érzik magukat a projekt elején. (smileval)

3. A tanulók saját célokat is írhatnak. pl. az adott feladatnál mi az, amit teljesíteni szeretnének.

4. Ha megoldották a feladatokat, jelzik a rendszerben. Minden feladatnál visszajelezhetnek smile-val és szövegesen is.

5. A ciklus végén is reflektálhatnak tevékenységükre.

6. A tanár nyomonkövetheti a pontszámokat, és hozzászólásokban visszajelezhet, bátoríthatja tanítványait.

7. Google osztályteremmel összekapcsolható ez a felület.

Fontosnak tartom, hogy a diákok érdekeltek legyenek saját tanulási folyamataikban, nyomon kövessék saját fejlődésüket... Tudom, tudom a magyar oktatásnak ehhez még sokat kell alakulnia, hogy ez is beleférjen... DE nem ez lenne az egyik legfontosabb elem? Hiszen folyamatosan az élethosszig tanulásról beszélünk, de ennek feltételeit ki is kellene alakítanunk. Ennek kapcsán eszembe jutott Summerhill... tanulás? tér? Ismeritek?

(a kérdéseim csak költői kérdések, nem várok válaszokat, csak gondolatébresztőnek szántam)